فناوری اطلاعات
حسین جنتی فر؛ مسعود بختیاری؛ امین دیهیم جو
چکیده
هدف: هدف این پژوهش، مطالعه تأثیر دانش صاحب فناوری اطلاعات بر استفاده، همترازی استراتژیک و کسبوکار در کارآفرینی جوانان استان قم بود.روششناسی: روش پژوهش از نوع توصیفی و از شاخه پیمایشی و کاربردی بوده است. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل جوانان استان قم که در بازه سنی 20 تا 25 سال است که طبق سرشماری رسمی اعلام شده سال 1395 تعداد آنها ...
بیشتر
هدف: هدف این پژوهش، مطالعه تأثیر دانش صاحب فناوری اطلاعات بر استفاده، همترازی استراتژیک و کسبوکار در کارآفرینی جوانان استان قم بود.روششناسی: روش پژوهش از نوع توصیفی و از شاخه پیمایشی و کاربردی بوده است. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل جوانان استان قم که در بازه سنی 20 تا 25 سال است که طبق سرشماری رسمی اعلام شده سال 1395 تعداد آنها 158,565 نفر است. با توجه به فرمول کوکران تعداد 384 نفر بهعنوان حجم نمونه از طریق روش نمونهگیری تصادفی ساده انتخاب شدند. پایایی پرسشنامه نیز از طریق آلفای کرونباخ (0.803) مورد تأیید قرار گرفت. با استفاده از آزمون معادلات ساختاری و نرمافزارهای اس. پی. اس. اس 22 و اسمارت پی. ال. اس به بررسی وضعیت روابط ابعاد و متغیرهای پژوهش از دیدگاه پاسخدهندگان پرداخته شده است.یافتهها: نتایج نشان داد دانش صاحب فناوری اطلاعات سنتی بر همترازی استراتژیک تأثیر دارد. دانش صاحب فناوریهای اینترنت بر همترازی استراتژیک تأثیر دارد. دانش صاحب فناوری اطلاعات سنتی بر استفاده فناوری اطلاعات سنتی تأثیر دارد. دانش صاحب فناوریهای اینترنت بر استفاده فناوریهای اینترنت تأثیر دارد. دانش صاحب فناوری اطلاعات بر همترازی استراتژیک کسبوکار تأثیر دارد.بحث و نتیجهگیری: دانش صاحب فناوری اطلاعات بر استفاده از فناوری اطلاعات در کسبوکار تأثیر دارد.